Homecoming

Terve terve!

Tosiaan tää viikko oli homecoming week, ja aion kertoa siitä. Eli, homecoming on amerikkalaisissa kouluissa vietetty "juhla" jossa juhlitaan kouluun paluuta. Yleensä siihen liittyy teemaviikko ja jalkapallopeli, ja sen päättää tanssiaiset. Teemaviikolla oli joka päivälle eri teema, ja pukeuduttiin sen mukaan. Suurin osa oppilaista pukeutui joka päivä, ja moni tosiaan panosti ihan kunnolla asuihin. Meidän koulun teemat:

Maanantai - pyjama
Tiistai - USA
Keskiviikko - meme/vine
Torstai - twin day
Perjantai - spirit day 

Itse pukeuduin vain tiistaina ja keskiviikkona. Lia ehdott,i että laittaisin suomipaidan päälle USA-päivänä, joten tein itelle paidan jossa on suomen lippu, ja lisäksi laitoin reppuun roikkumaan suomen lipun. Keskiviikko oli mun mielestä paras päivä. Me tehtiin Lian ja parin muun kaverin kanssa oranssit t-paidat jossa luki "road work ahead". Ei ehkä mikään maailman paras, mutta ainakin moni huomasi. 

Perjantaina vikalla tunnilla oli "pep rally", eli koko koulu kokoontui liikuntasalissa ja tarkotuksena on nostattaa yhteishenkeä. Marching band soitti siellä, ja jotkut oli järjestäny jotain leikkejä/kilpailuja. Ihan mielenkiintoinen kokemus, koska suomessa ei ikinä tapahdu mitään tällaista. Illalla oli sitten jalkapallopeli, jossa me soitettiin marching bandin kanssa. 






Lauantaina oli sitten homecoming-tanssiaiset. Kaikki oli pukeutuneet sinne tosi hienosti, ja koulu oli kans koristeltu. Tansseissa ei sinänsä ollut mitään ihmeellistä, mutta olihan se ihan siistiä nähdä millaista siellä on. Tän jälkeen menin mun kaverin luokse yöksi. 

Minä ja Lia



Anyways, parin päivän päästä oon ollut jo kuukauden täällä! Ei tunnu yhtään todelta, koska aika menee todella nopeasti täällä. Mulla ei oo vieläkään ollut yhtään koti-ikävä, mutta joitakin kavereita on vähän ikävä. Oon nyt alkanu päästä kunnolla porukoihin mukaan, joten uusia kavereita on paljon. 

 




- Viivi 

Kommentit