Kuulumisia

Viime kerrasta onkin jo aikaa kun kirjoitin tänne. Tosiaan, nyt oon ollut täällä jo vähän yli kaksi viikkoa, ja ajattelin nyt vähän kertoa mitä kaikkea on ehtinyt tapahtua. 

Koulu alkoi paremmin kun osasin odottaa. Sain samantien paljon uusia kavereita, koska kaikki halus tutustua muhun. Täällä ihmiset on todella ystävällisiä ja sosiaalisia, ja tulen hyvin toimeen kaikkien kanssa. Varsinkin kaikki jotka on marching bandissa mun kanssa. Marching band on ollut todella mieluisaa, ja siellä onkin suurin osa mun kavereista. Soitan bassoa, joten en siis marssi siinä.  



Viime lauantaina oli ensimmäinen marching competition, jossa kilpailtiin eri kouluja vastaan. Meillä oli yhteensä kaksi kilpailua samana päivänä, toinen täällä Fort Madisonissa ja toinen Mount Pleasantissa. Koululle piti tulla 11 aamulla, ja kotiin päästiinki vasta 12 jälkeen illalla. Vaikka olikin raskas päivä, voin sanoa että oli kyllä aivan huippua! 



Kaikki kurssit mitä mulla on, on aika helppoja. Paitsi zoology, jonka heitin pois kahden ensimmäisen päivän jälkeen, koska en yksinkertaisesti ymmärtänyt sanaakaan koko kurssilla. Otin sen tilalle sellaisen kurssin kuin wildlife management, joka on todella hauska ja rento. Parasta koko kurssilla on se, että meidän opettajalla on fretti, joka pyörii vapaana luokassa. Välillä siellä on vapaana muitakin eläimiä, kuten tänään siellä oli minipossu.



Koulussa on siis tosi mukavaa, vaikka pitääkin herätä joka päivä todella aikaisin.. Mutta meillä on aina välillä early out päiviä, eli päästään muutama tunti aikasemmin, koska ulkona on liian kova helle. 

Viime sunnuntaina meidän piti käydä YFU:n jossain vaihtarijutussa, missä tapasin muut vaihtarit jotka asuu Iowassa. Se järjestettiin Des Moinesissa, joka on Iowan pääkaupunki. Menin sinne mun host-vanhempien kanssa, ja täältä kesti yli neljä tuntia ajaa sinne, jonka takia lähdetiin kotoa jo 5:30. Siellä ei ollut mitään ihmeellistä, ainoa hyvä puoli koko tapaamisessa oli se, että siellä oli paljon ruokaa. Lisäksi käytiin tapaamassa mun toista host-siskoa joka opiskelee eri kaupungissa. 


Ai niin joo, ja homecoming on kahden viikon päästä, ja olen menossa sinne. Käytiin parin kaverin kanssa viime viikolla ostamassa mulle mekko sitä varten. Odotan kyllä innolla, mitä kaikkea siellä tulee olemaan. 





Overall, mulla menee täällä todella hyvin! Tullaan tosi hyvin juttuun host-perheen kanssa, ja tykkään olla täällä tosi paljon. Vaikka olenkin ollut täällä vasta kaksi viikkoa, tuntuu kuin aikaa olisi mennyt ainakin kuukausi. Vielä kertaakaan ei ole tullut koti-ikävä tai mitään kauheaa kulttuurishokkia. Kulttuurieroja on paljon, mutta ne ovat aika pieniä ja olen jo sopeutunut kaikkeen aika hyvin. Tällä hetkellä mulla on ihan super hyvä fiilis kaikesta! 

- Viivi 

Kommentit