Täällä ollaan

Nonni! Täällä sitä nyt ollaan ja nyt on vihdoinkin aikaa kirjotella vähän mitä kaikkea on ehtiny tapahtua. Tulin tänne maanantai-yönä, joten tähän mennessä oon ehtiny olla täällä noin kolme päivää. 

Tosiaan, lähdettiin jo lauantai-iltana ajamaan kohti Oulua, vaikka lento lähtikin vasta sunnuntaina. Lensin siis Oulusta Helsinkiin, jossa mulla oli noin 8 tuntia odottelua ennen jatkolentoa Chicagoon. Chicagon lento meni yllättävän hyvin, vaikka se kestikin yli 9 tuntia. Meitä lähti yhteensä kolme vaihtaria sinne, ja Chicagon kentällä muut jatkoivat matkaansa Detroitiin. O'Haren lentokentällä mun piti odottaa jatkolentoa noin neljä tuntia, mutta puolet ajasta meni turvatarkastuksiin ja siihen kun tarkastettiin viisumit. Siitä sitten jatkoin matkaani Cedar Rapidsiin. Lennon piti kestää alle tunti, mutta ukkosmyrskyn takia se myöhästyi noin puoli tuntia. Kentällä oli vastassa mun host-perhe ja Lian (host-siskon) kaveri. Sieltä oli  vielä noin kahden tunnin ajomatka kotiin, ja oltiin perillä joskus puoli kolmen aikaan yöllä. 



Maanantaina käytiin vähän kiertelemässä tätä kaupunkia, ja sen jälkeen lähdettiin Lian ja sen parin kaverin kanssa keilaamaan. Tosiaan maanantai oli labor day, jonka takia kaikilla oli töistä ja koulusta vapaata. Oli tosi hauska päivä vaikka väsytti aika paljon vielä.



Keskiviikkona käytiin mun host-isän kanssa koululla tekemässä ainevalinnat, ja lisäksi tapasin mun bändiopettajan. Mun lukujärjestyksessä on suurimmaksi osaksi pelkkää musiikkia ja kuvista, koska en halunnut ottaa kauheasti lukuaineita. Ainoat lukuaineet mitä valitsin on englanti, psykologia, eläintiede ja earth science. Eniten oon innoissani tosta marching bandista, koska se vaikuttaa tosi hienolta. En kuulemma pääse marssimaan, koska sitä varten pitäis opetella tosi paljon uusia juttuja, mutta aion soittaa siellä bassoa. Tää bändi vaihtuu jossain vaiheessa orkesteriin, ja sinne pääsen sellistiksi. 



Tänään, eli keskiviikkona oli mun ensimmäinen koulupäivä. Koulu alkaa joka päivä 7.20, koska oon marching bandissa. Normaalisti se kuulemma alkaisi vasta 8.15. Tänään en vielä päässyt soittamaan mitään, joten katselin vain mitä muut tekee. Se vaikutti todella kivalta, ja odotan innolla että pääsen itsekin soittamaan.
Tosi moni tuli tänään puhumaan mulle ja kyselemään paljon kaikkea, mistä mä tuun ja miten mun nimi lausutaan. Melkein kaikki oli valmiita näyttämään mulle missä mulla on seuraava tunti, vaikken edes kysynyt apua. Täällä on tosi mukavaa porukkaa ja kaikki ketä oon tähän mennessä tavannu, on tosi ystävällisiä. 

Vielä kertaakaan ei ole tullut mitään ongelmia englannin kanssa, ja kaikki näyttää ymmärtävän mua ihan hyvin. Eikä ole tullut vielä yhtään koti-ikävä, vaikka on ehkä hiukan haikea olo. No mutta, odotan kovasti mitä kaikkea tulee tapahtumaan. 

- Viivi 

Kommentit