Kiirettä pitää

Morjens!

Eipä oo tullu pitkään aikaan kirjoteltua mitään, koska on ollut aikalailla kiire koko ajan. Siis kohta oon ollut täällä jo kaksi kuukautta eikä kyllä yhtään tunnu siltä! Ei sitä juurikaan ajattele, kuinka nopeesti aika oikeesti kuluu täällä. Mutta paljon on ehtinyt tapahtua viime postauksen jälkeen. 

Tosiaan, marching band on nyt tältä vuodelta ohi, ja se vaihtui tällä viikolla concert bandiin. Kolme viimeisintä viikonloppua on ollut täynnä kilpailuja marching bandin kanssa, jonka takia on ollut vähän kiire. Viime lauantaina oli viimeinen kilpailu, ja meidän koulu pärjäsikin siinä todella hyvin. Oon kyllä innoissani tosta concert bandista, koska soitan siinä selloa. 







Tällä viikolla kans juhlitaan halloweenia, jonka kunniaksi me eilen host siskon ja muutaman kaverin kanssa kaiverrettiin kurpitsoja! Tänään me tehtiin koko päivä slimejä kavereitten kanssa..  Lauantaina on myös mun kaverin Veronican sukulaisten halloween-juhlat, jonne me mennään. 


                                           Image may contain: one or more people, fire and night



Oon ollut todella paljon kavereiden kanssa täällä, joka on ihan kiva koska Suomessa en tehnyt vapaa-ajalla juurikaan mitään. Täällä kyllä tekemistä riittää. Huomenna ollaan menossa rullaluistelemaan!

Koulussa menee ihan hyvin, ainoastaan englannin tunnilla mulla on aika vaikeeta. Tää kurssi on tosiaan pelkästään joittenkin vanhojen puheiden ja kirjoitusten analysointia ja esseiden kirjoittamista, joten voin sanoa ettei se oo todellakaan helppoa. Moni muukin sanoo ton kurssin olevan tosi vaikea, ja mulle se on vielä vaikeampi koska siellä on niin paljon juttuja joita en ymmärrä. 



Mulla on ollut muutaman päivän sellainen olo, että oon ollu vähän liikaa jo lomalla ja nyt olis aika mennä kotiin takas. Sit aina herää siihen et ai niin joo, ei täältä lähdetäkään niin helpolla pois. Tää olo kyllä aina helpottaa kun on kavereitten kanssa, mutta toivotaan että se lähtisi kokonaan pois. Ei mulla varsinaisesti koti-ikävä ole, mutta kaipaan kyllä joitakin asioita kotoa, kuten metsiä ja kylmiä ilmoja! 


Vaikka oon ollut täällä vasta vähän aikaa, oon kyllä oppinu arvostamaan Suomea paljon enemmän. Varsinkin Lappia. Täällä ei oo mahdollista vaan lähteä kävelemään metsään kun siltä tuntuu, eikä muovipullojen kierrättäminen oo mikään itsestäänselvyys. Täällä porukka ei siis kierrätä roskia juuri ollenkaan, joka on mun mielestä kyllä vähän outoa. Kaikki vaan heitetään samaan, pattereista lähtien. 


Tavallaan toivon että mulla olisi jotain vaihtarikavereita täältä jenkeistä! Olis tosi kiva tutustua joihinkin vaihtaireihin, mutta mulla jäi aika huono fiilis siitä tapaamisesta joka oli noin kuukausi sitten, joten en oo varmaan menossa mihinkään niistä uudestaan. (muutakuin pakolliset)
Mutta oon todella onnellinen että mulla on täällä aivan ihania kavereita ja ihana host-perhe! 

Anyways mä lähden tästä nukkumaan, katsotaan milloin jaksan seuraavan kerran päivitellä tänne. 

- Viivi 



Kommentit