Kuulumisia..

Noniin! Nyt voin kyllä myöntää ettei oo tullut todella pitkään aikaan uutta postausta. Kauheasti on ollut kaikkea menoa ja sitten kun on vapaa-aikaa, en vain ole jaksanut kirjoittaa mitään. Mutta tosiaan, nyt on jo joulukuu, ja olen ollut täällä jo yli neljä kuukautta! Aika menee ihan hurjan nopeesti ja en voi edes kuvitella, että mun vaihtovuosi on kohta jo puolessa välissä. 

Meillä alkoi pari viikkoa sitten uusi jakso koulussa. Tässä jaksossa mulla on aineina keramiikka, ag3 (maatalous?), symphonic band, valokuvaus/graafinen suunnittelu ja englanti. Elikkä ihan rentoja tunteja. Meillä vaihtui englannin opettaja, ja se ei tainnut tietää, että oon vaihtari. Mulla oli vähän vaikeuksia yhden kirjan lukemisessa koska en meinannut ymmärtää oikein mitään, joten selitin opettajalle tilanteen ja sain tilalle helpomman kirjan. Ihan hyvä vaan, koska nyt pääsee ihan kunnolla lukemaan. 



Pari viikkoa sitten myös oli thanksgiving. Me tehtiin paljon eri ruokia ja erilaisia leivoksia thanksgiving illlallista varten mun host-perheen kanssa. Leivoin monta pellillistä korvapuusteja, ja ainakin mun host-isä tykkäsi niistä tosi paljon. Tämän jälkeen me lähdettiin seuraavana päivänä Chicagoon. Meillä oli tarkoitus olla siellä kaksi yötä, mutta oltiinkin vain yksi, koska sunnuntaina oli kauhea lumimyrsky ja kukaan ei halunnut ajaa neljää tuntia myrskyssä. Chicagon reissua varten ostin uuden objektiivin mun kameraan, joten kuvia tuli otettua sitten ihan kunnolla. 

Chicagossa meidän ns. pääjuttu oli käydä Chicagon taideintituutissa! Se oli siis aivan valtava taidemuseo, jossa meillä meni aikaa ainakin yli neljä tuntia, eikä siltikään ehditty nähdä kaikkea. Taidemuseon jälkeen lähdettiin Chinatowniin, koska Lia halusi käydä jossain k-pop kaupassa. Ihan siisti paikka vaikka siellä olikin aika hämärää porukkaa. Tämän jälkeen mentiin takaisin keskustaan shoppailemaan ja syömään. Parin tunnin shoppailun jälkeen me lähettiin katsomaan The Blue Man Groupia. Se oli tosi hauska ja tykkäsin siitä. Mutta tosiaan, Chicago oli siisti paikka ja toivottavasti pääsisin käymään siellä uudestaan. 





Toissa viikonloppuna käytiin joululahjaostoksilla host-äidin ja siskon kanssa. Täällä joulua juhlitaan vähän erillälailla kuin meillä kotona Suomessa. Lahjat on tosi tärkeä osa joulua, ja niitä hankitaan paljon. Lisäksi joulukoristeet on vahvassa roolissa, ja monella onkin pihat täynnä koristeita ja valoja. 

About pari kuukautta sitten mun host-isä oli ostanut meille liput Lindsey Stirlingin keikalle, kun mainitsin että tykkään siitä. Viime torstaina me sitten ajettiin Molineen katsomaan sitä. Keikka oli siis aivan mahtava ja olin niin innoissani siitä. 



Mulla menee täällä todella hyvin, vaikka nyt joulun alla on kyllä alkanut tulla aika kova koti-ikävä. Oon hengaillut paljon kavereiden kanssa ja sellaista. Tammikuussa pitäisi olla YFU:n joku vaihtarijuttu, jonne olen menossa. Siellä on kuulemma joku laskettelureissukin, mutta en tiedä menenkö, koska en tunne sieltä ketään ja ne muut varmasti tuntee jo toisensa. Ai niin joo, meidän kouluun tuli uusi vaihto-oppilas, ja kolmaskin on kuulemma tulossa! En ole vielä tavannut sitä toista, koska meillä ei ole samoja kursseja, eikä olla samoissa porukoissa. Olisi kyllä ihan kiva tutustua muihinkin vaihtareihin! 



Joululoma alkaa ensi viikolla, jee! Joten siis, joulua odotellessa, ja toivottavasti saisin vähän useammin kirjoiteltua jotain. 

- Viivi 

Kommentit

  1. Jumpe, kylläpä sinä touhuat siellä! Ihan sikakiva lukea sun seikkailuja siellä - ja myonnän, että aika osaa lentää nopeesti...

    VastaaPoista

Lähetä kommentti